Så langt

Tenkte det var på tide å få ut fingern og sette i gang med denne bloggen som jeg lovte før jeg dro. Dagene og ukene har gått fortere enn forventet, og brått hadde jeg vært her i halvannen måned. På den tiden har jeg rukket utrolig mye; jeg har fått nydelig besøk fra Norge, opplevd mye av Hong Kong, feiret kinesiske nyttårsaften med parader og fyrverkeri, gått turer med fantastiske utsikter og vært en langhelg i Taipei. Har til og med rukket å tilbringe et par timer på sykehuset. Fikk kjeven ut av ledd på dansegulvet da jeg fikk et slag opp i haken (for en gangs skyld var det ikke mitt eget verk). Og ikke nok med det. Idag får jeg besøk av Alve og i morgen stikker vi en tur til Thailand hvor vi skal tilbringe noen dager i Phuket og på Kho Phi Phi. Med andre ord, koser meg altfor mye!


Bon, c’est l’heure de continuer ce blog comme je vous ai promis. Les semaines sont passées plus vite que j’ai pu m’imaginer avant de venir et là ça fait déjà un mois et demi que je suis à Hong Kong. Incroyable. Et pendant ce temps j’ai fait pas mal de choses ; J’ai eu trois copines de Norvège qui sont venues me voir, j’ai pu découvrir Hong Kong avec mes amis ici qui sont aussi en expatriation, on a célébré le nouvel an chinois, on a fait pas mal de randonnées avec des vues magnifiques (regardez les photos) et on a eu un long weekend à Taipei. J'ai même eu le temps de passer quelques heures a l'hôpital quand je me suis disloqué la mâchoire.. 
Aujourd’hui ma meilleure amie Alve vient de Copenhague, et demain soir on va au Thaïlande. En gros, je passe vraiment un bon moment ici. Allez, je vous mets quelques photos et vous verrez :)

Øverst: campus / Nederst: fra HK city
En haut: campus / En bas: centre ville de HK 



Chinese New Year Parade / Le nouvel an Chinois

 
Mitt finfine besøk fra Norge

The Big Buddha i soloppgang / On est allé voir le Grand Buddha au lever du soleil


Vi bor rett ved siden av en nasjonalpark og det utnytter vi ofte.
On habite juste à coté de la nature et on en profite souvent.


   
En glad Alex til venstre og klassisk dim sum servert i bambusskåler til høyre.
Dim Sum à droite, un plat typique cantonais qui est servi dans des bols de bambou. 


Golden Beach (15 min unna med buss) blir offisielt min nye favorittlesesal når temperaturen stiger litt  til.

On a une plage à 15 minutes avec le bus et je sens qu'on va en profiter beaucoup.


Gjengeen.


Skolen arrangerte kinesisk nyttårs-workshop. Gøy for unga.


Min kjære sykepleier Kristine tok godt vare på meg da dansegulvet i HK ble mer brutalt enn forventet. Etter å ha tatt kanskje 15 røntgenbilder og de fortsatt ikke hadde funnet noe feil med kjeven min, tilbød sykehuset meg å bli over natten for observasjon for den nette summen 5000kr natten og en liten pott på 50 000kr i depositum. Vi takket pent nei.

Lokal tid: 13.27 / Temperatur: 9*c (overskyet og dritt) / Humør: gleder meg til besøk!! 

À bientôt les amis




Kommentarer