shæstebesøk

Nå er det snart en uke siden Martin dro, og i kjent stil kommer innlegget litt på etterskudd. Han kom mandagen og ble i en uke. Tirsdagen dro vi og gikk Lion's rock, som var en fantastisk og jævlig tur samtidig. Måtte seriøst bli dratt opp den siste delen. Det var bare trappetrinn på trappetrinn hele veien opp på fjelltoppen. Med utsikt over hele Kowloon satt vi og spiste ferskt brød med pesto og tomat og drakk vann. Primitivt, men sånn liker vi det. Og etter så mange trappetrinn og svette og banning smakte det som en utsøkt gourmetlunsj. Og så så vi aper på veien opp og ned!! De satt og kastet blomster på oss fra toppen av et tre. Søte.

Det er altfor mange søte asiatere i HK som dere kan se. Denne gangen fikk jeg snapshot av en altfor søt gammel mann som tok en morgenblund i parken og liknet veldig på en buddhastatue
Velfortjent buffetlunsj etter å ha gått i 5 timer

Onsdagen spiste vi vietnamesisk ute med Maria og Stef, tok med Martin til Happy Valley for å se horse race, men det var selvfølgelig avlyst. Så vi endte opp på bar og resten er en annen historie.

Torsdag innebar skole for meg og tur til fjelltoppen bak skolen. Han slo rekorden, naturligvis. Søren :( Vi spiste sandwich i kantinen og hilste på litt folk, og selvfølgelig reagerte jeg rart på maten og ble vandrende rundt resten av dagen med gravid-mage. Mange som så smilene på oss i byen da, det var jo kos. Fredag dro vi på Hong Kong Sevens med billetter vi fikk av snille Ingjerd og Ståle, det var utrolig gøy. Ordentlig folkefest, omtrent samme stemning og tilstander som 5 mila i Holmenkollen. Etter å ha spist masse deilige dumplings, wontons og vårruller på Din Tai Fung, dro vi opp med trikken til Victoria Peak. Vakkert på kveldstid.

Lørdag la vi ut på tur til High Junk Peak og clearwater bay. Utsikten var helt nydelig som dere kan se på bildet. Turen var litt mindre tøff enn Lion's rock til min store glede, men rimelig bratt på slutten. Måtte klatre opp til toppen, og på veien ned ødela jeg den hvite t-skjorten fordi jeg ikke turte å gå deler av veien og måtte skli ned på stumpen. Hehe. Da var det digg å bade og spise lunsj med ferskt brød med pesto og - wait for it - salami! Snakk om oppgradering. Vi sprengte budsjettet og kjøpte til og med chips og mango og nøtter og cola. gærninger.

Heldig med utsikten
På kvelden feiret vi bursdagene våre med kake og is, før vi dro og spiste vi på en funky liten restaurant som heter Moyo med et italiensk og koreansk kjøkken. Veldig godt og annerledes.

Søndag ble en surrete og deilig dag, sånn er alltid den siste dagen. Vi spiste hotpot (du får grønnsaker og kjøtt og nudler som du koker selv i en kjele med krydder og olje) og sundae is fra maccern til dessert og så på Californication hele kvelden. Siste kveld ble forresten tilbrakt på rommet mitt på skolen som jeg deler med en annen jente, i en enkeltseng med en så tynn madrass at den nesten ikke kvalifiserer seg til å bli kalt det engang. Hardt, trangt og koselig og fint <33

Lille vennen tok til og med med seg et flagg til meg så jeg kan få en ordentlig 17 mai feiring her om en måned. Cute. En nydelig uke var det, takk for besøket <3