Siste dager i HK

Nå har jeg vært hjemme i Norge i 2 uker!! Det føles veldig godt. Selv om det alltid er gøy å reise og oppleve nye steder og kulturer, så er det så deilig å komme hjem til alt som er kjent. Det begynner sakte men sikkert å gå opp for meg hva vi har vært med på og fått opplevd, både i Vietnam og i Hong Kong i løpet av semesteret. Det tar alltid litt tid før jeg skjønner det. Vietnam var i hvert fall nydelig. Så fine mennesker og god mat, nydelig natur og byer, og bare generelt et fredelig og positivt land. Og Hong Kong var både så kinesisk og vestlig og urbant og fancy på samme tid. Likte meg veldig godt der, og gleder meg til å dra tilbake på besøk en dag. Kom på at jeg ikke har skrevet om de siste dagene i HK, så here we go.

Å komme tilbake til HK var veldig deilig. Kjent territorium og kjent kultur og kjent språk. Neida hehe, tulla, mine to fraser på kantonesisk fører meg ikke så langt. Strålende vær hadde vi og:))


 Vi var så heldige å få bo hos Ingjerd og Ståle, og det var en ren luksus. Med dobbeltseng og mykt sengetøy, og deilig frokost, og fantastisk utsikt og levende lys og ro. Litt annerledes stemning enn du får når du flytter fra hostell til hostell.. Samme kveld dro vi og møtte to lokale venner; en fra Lingnan og en fra Toulouse som er fra HK og gjør internshipet sitt her. Vi spiste korean BBQ, og det var så d i g g. Masse ost og deilig kjøtt og grønnsaker. Etterpå spiste vi selvfølgelig også dessert.




Etter en laaang natts søvn på en seng som føltes som en myk, rosa svevende sky, fikk vi ekte norsk frokost med hjemmelaget brød og salami og skinke og ost og frukt ++. Nomnom. Tusen takk nok en gang til Ingjerd (og Ståle) som har vært så snille og fine gjennom semesteret <3 Utrolig hvor gode de har vært. Resten av dagen var dedikert til shopping og lunsj på favorittstedet MANA. 
Det ble taco og ostekake og vin på kvelden. De to siste dagene i HK var en helt perfekt avslutning på 5 nydelig måneder i Asia. Ett eventyr er over, men mange nye eventyr venter – både i Norge i sommer og i Frankrike til høsten og hvem vet hvor etter det?

Det er vel nå jeg skal si takk for at dere har fulgt med hoho, og håper dere følger meg hvis og når jeg opptar bloggen i et nytt land.

Adios amigos.

Nuss og klem til alle <3 

Kommentarer