hiking og solbrenthet

Mandag la jeg ut på en 3-timers tur bak skolen, som jeg skrev at jeg skulle i forrige innlegg. Men dumme Alex dro ut fra 11-14 og hadde ikke på seg solkrem. Det resulterte i en veldig fin tur og en veldig fin rød kropp.



Vi dro på stranden etterpå for å nyte de siste solstrålene før solnedgang, i et tappert forsøk på å jevne ut det rød/hvite skillet. På kvelden lagde stef og jeg stekt laks fra IKEA med poteter og bulgursalat. Utrolig deilig med ordentlig, tradisjonell mat til tross for det minimalistiske kjøkkenet (bærbare kokeplater på benken og... tulla, det var hele kjøkkenet det)

 

Igår holdt jeg en tale i Public Speaking-faget mitt om hvorfor vi skal bli hverdagsvegetarianere. Måten kjøttindustrien er den andre største bidragsyteren til global oppvarming er utrolig spennende og skremmende, og det er litt på tide at folk generelt får øynene opp for det. Uansett, kommer sikkert til å preke om det når jeg kommer hjem så skal spare dere for det her. I går åpnet også svømmebassenget på skolen (endelig!!!), så nå har vi en måned på å bruke det så mye som mulig. Vi svømte en liten halvtime på kvelden og det er noe av det deiligste jeg har gjort på lenge. Vi fløt rundt og så på de gigantiske bygningene på den ene siden, med skolen og trær og planter rundt oss på den andre siden Det er i sånne øyeblikk at jeg innser at jeg faktisk bor i Asia. 


Her er bassenget på dagtid, og til venstre er det åpen utsikt til de høye boligblokkene som er typisk for New Territories og HK generelt. Skal få tatt et bilde på kveldstid senere. Idag skal jeg søke visum til Kina. Vi tenker å dra til Guilin og Yangshuo og Xingping, bare se hvor nydelig det er!! Shenzhen (grensen til Kina) er jo tross alt bare 15minutter unna med buss fra Tuen Mun, og toget til Guilin derfra tar bare 3 timer. Gleder meg :) Se på bildet hvor fint det er! 


I kveld skal jeg spise middag med to lokale studenter som jeg går med i Toulouse. Vaniss er på utveksling med meg her i HK og Tim er hjemme på sommerferie fra Toulouse. Blir kos!   

Lokal tid: 10.13 // Temperatur: 28*C // Humør: spent på alt som skjer de neste ukene!!

Kommentarer